צרו איתנו קשר בווצאפ צרו איתנו קשר בווצאפ

וילון אש ועשן


מידע כללי על וילון אש ועשן

וילון אש ועשן

וילון חסין אש ועשן משמש כחציצה בין אזורים שונים במקרי שריפה, בדרך כלל במבני תעשיה ומבנים ציבוריים.

תפקידו של הוילון חסין אש ועשן הוא להפריד בין האזורים ולמנוע את התפשטות האש ולנתב החוצה את העשן ללא פגיעה באנשים, בנוסף מעכב הוילון את התפשטות האש ועמיד בפני שריפה לפרק זמן של 180 דקות ועמיד אש ב 1000 מעלות צלזיוס בבדיקת מעבדה עם תקן  UL.

וילון חסין אש הינו וילון אשר יורד אוטומטית בזמן שריפה ומונע את התפשטות העשן והשריפה אל החללים האחרים במבנה. מנתב את תנועת העשן במבנה ומונע חדירת אש ועשן לחללים מוגנים.

החומר שממנו עשוי הוילון  הוא בד המורכב מסיבי ברזל, סיבי זכוכית וציפוי פוליאוריתן, ההופך אותו לחסין אש. מוצר זה מהווה חלופה לקיר אש, דלת אש ומסך מים הנפוצים בשימוש כיום.

בכל בניין תהיה הפרדת אש ועשן בין קומות שטחי השירות או חלק מהן, המכילות בין השאר חניון רכב, מחסנים, חדרי הסקה, מתקני חשמל ראשיים וחדרים טכניים, לבין שאר חלקי הבניין.

כאשר ישנם חללים בעלי ייעודים שונים, לדוגמא חלל משרדים וחניון אנו נדרש להפריד בין החללים מפני שרמת הסיכון ומטען האש הם שונים.

הפרדות אש ייעשו גם כאשר מרחק הליכה למילוט אינו עומד בדרישות התקן במקרה כזה נדרש לתת פתרון להפרדת אש.

וילון אש ככלי אדריכלי

וילון אש יכול להוות כלי עבור האדריכל כאשר מתחשבים בעיצוב הפנימי של המבנה, תוך כדי התכנון, פעמים רבות האדריכל נדרש לתכנן קיר עמיד אש 120 דקות לרוב בעקבות דרישה של יועץ בטיחות, אזי הוילון אש מגיע כחלופה לקיר אש 120 דקות, הוילון יכול להוות פתרון נראות משמעותי ובכך לשמור על העיצוב מבלי לבנות קירות אש, פתרון עולמי עבור אדריכלים.

יתרונו הגדול של וילון חסין אש הוא בהיותו מוצמד לתקרה בתוך ארגז סמוי עם מנוע גלילה על גבי צינור ברזל בדרך קבע, כך שאינו מפריע לפעילות השוטפת ואינו מקטין את החלל. הווילון מצויד במנוע חשמלי 24 וולט והוא מחובר לרכזת פיקוד המגובה בסוללת חירום למקרה של הפסקת חשמל. הרכזת של הווילון מחוברת לרכזת גילוי אש במגע יבש והווילון מופעל אוטומטית על פי פקודה מרכזת גילוי האש. ניתן גם להפעילו ידנית על ידי לחיצה על לחצן חרום המותקן בקרבת הווילון. בקצהו התחתון של הווילון נמצא מוט ברזל המושך את הווילון כלפי מטה ודואג להצמידו לרצפה במקרה של כשל מערכות. כאשר יש צורך לעבור מצד אחד של הווילון לצדו השני, ניתן להרימו בעזרת לחצנים מיוחדים המותקנים לשם כך משני צדי הווילון.

הווילון מגיע בכל מידה בהתאם להזמנה ולתנאי המקום.

וילון חסין אש אופקי / שוכב

וילון אש ועשן גם יכול להיות מותקן בצורה אופקית בגג להגנה על בניינים גבוהים יותר אשר מוצבים ליד אותו המבנה, ובא לתת הגנה נגד מעבר אש ועשן לחלק העליון של הבניין, ולמנוע את התפשטות האש לבניינים הסמוכים לו. בדרך כלל וילון אופקי נועד להתקנה באזור שבו מותקן סקיילייט קבוע או נפתח.

לקריאה נוספת על וילון חסין אש אופקי - שוכב לחץ כאן

וילון חסין אש אקורדיון

וילון האש יכול להיות מותקן גם בצורת אקורדיון,בצורת (ח), בצורת (ר), בדר"כ יושמש כהגנה על גרם מדרגות או סחורה במחסנים.

מקומות ומצבים בהם אנו נשתמש בוילונות אש:

  • הפרדת אש בפתח בין אזור מטבח לסועדים.
  • סגירת פיר מעלית בכל קומה.
  • הפרדה בין מחסנים ואזורי יצור/חניה.
  • הפרדת חללים גבוהים ותיעול העשן כלפי חלקו העליון של האטריום.
  • הפרדת קומות.
  • מתאים למקומות שבהם אין אפשרות התקנת דלת אש או קיר אש.
  • חלוקות פנימיות בחללים גדולים כגון: שדה תעופה, בתי חולים, האנגרים וכד'.
  • הגנה על בניינים שכנים אשר ממוקמים במרחק של פחות מ 3'.
  • יצירת דרך מילוט באמצעות וילונות אש.
  • הגנה על גרם מדרגות פנימי בין קומות משרדים – וילון אקורדיון

לקריאה נוספת על וילון חסין אש אקורדיון לחץ כאן